לחץ כדי לסגור את החיפוש

מעקב עתים: סוגיות מרכזיות העומדות לפתחה של הרבנות הראשית



למידע וסיוע אישי >

מדריך מעקב עתים: סוגיות מרכזיות העומדות לפתחה של הרבנות הראשית

הקדמה

ברכות לרב יצחק יוסף ולרב דוד לאו על היבחרם לרבנים הראשיים לישראל.

הרבנים הראשיים, הממונים לתקופה של עשר שנים, מייצגים את פניה של היהדות בארץ ובעולם, מחזיקים בסמכויות רבות הנוגעות לממסד הדתי ולשירותי הדת ובכוחם להשפיע ולעצב את מערכת היחסים המורכבת בין אזרחי ישראל לבין היהדות.

בשנים האחרונות, מרכז הסיוע של עמותת ‘עתים’ טיפל באלפי פניות הנוגעות לקשיים מול הממסד הדתי ושירותי הדת. הפניות עסקו במבחר תחומים, המלווים את האדם היהודי לאורך חייו, החל בברית מילה, דרך נישואין, מקוואות, גירושין וגיור ועד לקבורה. ברבים מהתחומים הללו הושגו שיפורים על ידי שיח ושיתוף פעולה עם המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, בעוד בחלק מהמקרים נעשה שימוש בפעילות ציבורית ומשפטית על מנת להביא לתוצאות הרצויות.

עדיין נותרה מלאכה רבה. רבים מתלוננים כי המפגש עם הממסד הדתי כרוך במכשולים ביורוקרטיים, חוסר מודעות לצרכי הציבור ולפעמים גם ביחס לא מכבד ולא ראוי. תיקון מציאות זו היא המשימה הדחופה העומדת כעת לפתחם של הרבנים הראשיים החדשים.
בשנים הבאות בכוונתה של עמותת ‘עתים’ להמשיך לעמוד על המשמר, לסייע לאלו הנתקלים בקשיים במסגרת שירותי הדת ולפעול לשינוי מדיניות ולפתרון בעיות. אנו מקווים למצוא ברבנים הראשיים שותפים לדרך. לשם כך ריכזנו עשר מהסוגיות המהותיות העומדות לפתחה של הרבנות הראשית בעניין מעגל החיים היהודי – תחום עיסוקה של עמותת עתים – יחד עם תקציר הפעילות שנעשתה בתחום והצעות לפתרון. אנו תקווה כי בעוד עשור, כאשר נבחר את הרבנים הראשיים הבאים, הרשימה תהיה קצרה הרבה יותר.

המסמך המלא

  • הזכות ליהדות: סוגיות מרכזיות העומדות לפתחה של הרבנות הראשית
    הורדת מסמך

מעוניינים לתמוך בעתים?

תרומה להמשך פעילות העמותה
contact