לחץ כדי לסגור את החיפוש

רישום לנישואין- כמה זה עולה?



למידע וסיוע אישי >

רישום לנישואין כרוך באגרה שגובהה 717 ש”ח. הנחה של 40% (סה”כ 430 ש”ח לתשלום) תנתן על פי הקריטריונים הבאים:

  1.  חיילים בשירות סדיר ולא בקבע.
  2. משרתי שירות לאומי.
  3. סטודנטים עד גיל 30, בעלי תעודת סטודנט או אישור לימודים ממוסד מוכר בישראל. שימו לב, התאריך הקובע להנחה הוא תאריך פתיחת התיק ולא מועד החתונה.
  4. תלמידי ישיבה, עד גיל 30, כולל תלמידי מכינות קדם צבאיות וישיבות הסדר. שימו לב, התאריך הקובע להנחה הוא תאריך פתיחת התיק ולא מועד החתונה.
  5. עולים חדשים בשנתיים הראשונות בישראל.
  6. נזקקים שיש להם אישור מלשכת הרווחה המקומית שלו.
  7. נכים עם תעודת נכה מהביטוח הלאומי או ממשרד הביטחון.
  8. עיוורים או לקויי ראיה שמחזיקים תעודת עיוור או לקוי ראיה ממשרד הרווחה.

את האגרה משלמים כבר בביקור הראשון ברבנות, והיא מקנה את השירותים האלה: פתיחת תיק נישואין, הדרכת כלות, הדרכת חתנים במידת הצורך, עריכת החופה על ידי רב מרבני המועצה הדתית המקומית (במידה והחתונה נערכת מחוץ לעיר, על בני הזוג לשאת בהוצאות הסעתו והחזרתו של הרב) והנפקת תעודת נישואין בשני עותקים. אי-שימוש באחד משירותים אלה אינו מזכה בהנחה.

 

עלויות נוספות

  • הוצאת תעודת רווקות למי מבני הזוג שאינו מתגורר במקום הרישום לנישואין: 150 ש”ח.
  •  אישור הסכם קדם נישואין: 271 ש”ח, ולאחר הנחה 163 ש”ח.

במידה ולא מוצאים את תעודת הנישואין ו/או הכתובה של ההורים, ניתן לפנות ללשכת הנישואין בה הם פתחו בזמנו את התיק. במקרה זה הנפקת העתק תעודת נישואין תעלה 65 ש”ח.

עלויות בבית הדין הרבני האזורי

כל בירור בבית דין רבני מותנה בתשלום אגרה של 247 ש”ח לפתיחת תיק. בקשה להנחה או לפטור מתשלום זה יש להגיש בנפרד למזכירות בית הדין לפני תחילת הדיון.

הפניה לבירור יהדות מלשכת הנישואין המקומית מאפשרת את ביצוע ההליך בבית הדין ללא תשלום.

 

תשלום לרב עורך החופה

רב שהינו עובד המועצה הדתית בה מתגוררים אחד מבני הזוג או שניהם (רב עיר, רב מועצה, רב שכונה, רב ישוב וכיו”ב), אינו יכול לקבל תשלום עריכת החופה. ואולם, אם אותו רב נדרש לערוך במקום המרוחק למעלה מ-15 ק”מ מחוץ לגבולות תחום כהונתו, הוא יהיה רשאי לקבל מבני הזוג החזר הוצאות נסיעה ו”דמי ביטול זמן”, בתנאים, ולפי על פי תעריפים שנקבעו מראש. להרחבה ראו את ההנחיות שהוציא משרד המשפטים בנושא.

רב שהוזמן על ידי בני הזוג לעריכת החופה ואינו עובד המועצה שמה מתגוררים בני הזוג, רשאי לדרוש תשלום עבור השירות, ככל עבודה פרטית.

 

תשלום בנישואין אזרחיים ופרטיים

עורכי חופות חוץ-ממסדיים (ארגונים או אנשים פרטיים) גובים תשלום עבור עריכת טקס הנישואין. הוצאות על נישואין אזרחיים בחו”ל כוללים, מלבד הוצאות הטיסה והשהייה, גם תשלום לרושם הנישואין בחו”ל, תרגום ואישור נוטריוני של מסמכים מהארץ, אגרת רישיון נישואין או תשלום בעירייה (המשתנה ממקום למקום). '

מעוניינים לתמוך בעתים?

תרומה להמשך פעילות העמותה
contact